Wednesday, June 9, 2010

Sangat tak sihat..

Sejak dua menjak neh aku sangat tak sihat... migrain sepanjang minggu boleh? Kepala sakit berdenyut2.. mcm takder henti..

Yesterday, MC.. makan ubat tido yang doctor bagi.. mmg lena aku tido seharian semalam.. aku bangun kul 6.45am mcm biasa siap2 nak ke pejabat.. tgh2 siap kepala rasa melelong jer.. tapi gagah kan juga nak pi kerja.. smpi di depan wantan..aku rasa sgt2 nak pitam.. tapi gagah kan juga masuk n duduk dlm wantan.. sehinggalaa.. aku nak gerakkan wantan baru aku perasaan aku blom start enjin wantan.. terus aku batalkan niat tuk pergi kerja tapi terus ke klinik Dr. Kamariah..

Hasil pemeriksaan, Dr. Kamariah cakap..aku stress.. sentiasa stress.. darah aku pun ada naik sikit.. 130/100.. tidak seteruk dulu.. terus dia bertanya kan pasal kerja aku.. cari punya apa benda yg buatkan aku sgt stress.. tetiba aku terasa Dr. Kamariah seperti cikgu kaunseling pulak.. Setelah hampir 30min berborak dgn Dr. aku di nasihatkan agar berehat 1 hari dirumah.. Dr. Kamariah siap berpesan " Kalau nak betul2 rehat, off HP.. kunci pintu bilik.. bagi sms kat org2 terdekat bahawa tidak di ganggu dlm masa 12 jam"..

Tapi memandang kan kerja ku yg tidak mengizinkan aku off hp.. terpaksa laa aku membiarkan sahaja HP itu dlm keadaan "Silent".. dapat laa jugak aku berehat semlm dgn sedikit tenang..

Today, terpaksa dtg kerja kerana ada "mgmt meeting" yg aku perlu attend.. pagi tadi.. kepala terasa panas beruap n sakit kepala dtg lagi.. sekrg.. masih sakit kepala n tengkuk.. kepala pun terasa panas beruap.. aduhh.. jgnlaa denggi lagi.. aku serik..serik...

Esok rasa mcm nak pi check darah.. mana lah tau kan.. harap2 tidak.. aku dah tak terdaya nak sakit sekrg neh.. kerja makin menimbun..