Monday, June 14, 2010

Lagenda Budak Setan..LBS

Haa.. nie kira entry back dated nyer.. aritu lupa nak citer..

Aku terpaksa jadi peneman kepada kawan2 ku yg sgt teruja nak nengok LBS neh.. tak paham tul aku.. budak lelaki suka tgk citer neh.. haaaiihh..

LBS.. aku tak taulaa pada mereka yg telah membaca novel dia maybe best laa kut.. tapi pada aku suam2 kuku jer.. x buat aku terkesan pun.. bak kata Ajib.. "ko x baca novel dia sebab tulah ko takder perasaan" hehehe.. kena baca ke??

Mengikut kata Ajib n Ciman.. dulu novel LBS neh sgt2 fofular di kalangan budak2 ala2 thn 90an .. Ahadiat Akasha penulis nyer sgt2 terkenal waktuh tuh.. kira ada jer buku terbaru AK neh sure habis mcm pisang goreng panas.. Ajib cakap novel LBS neh ada 5 buku.. mmmm.. panjang gak ek.. mcm Twilight series. LOTR series..

Aku pun tak sangka si Ajib n Ciman neh.. dalam hati ada kebun bunga.. heheheh.. berbalik pada citer LBS neh.. mmm.. byk benda yg aku takleh terima secara logicnyer... antaranyer adalah apabila si ayu berkahwin dgn exbf dia yg kaki pukul tuh.. x ingat dah apa nama nyer tapi lakonan Que Haidar.. dah tau mamat tuh kaki pukul buat per la pi kawin dengan dia.. cakap jerlah kat mak dia yg mamat tu kaki pukul, kaki pompuan.. haaihh.. tak paham tul pelajar "U" tapi pemikiran sebegitu..

Mak si ayu tu pun satu.. kalau yer pun termakan budi sekalipun.. dah sakit2 jantung mcm nak mati.. lepas anak kawin terus sihat walafiat.. mcm main2 jer.. dah tuh.. takkan laa si ibu nyer tuh tak tau perihal lelaki yg nak di kawin kan dgn si anak tuh.. patutnyer mak dia tuh.. selidik dulu.. tanya si anak.. zaman sekrg ada lagi ker yg mcm tuh?? sib baik mak pak aku tak mcm tuh.. kalau idak confirmed aku kuar paper"Lari dari rumah, elak kawin paksa" haaaaa.. title dlm class gitu..hehehehheheeheh..

Tapi walau apa2 pun.. aku mmg tak berapa minat citer melayu.. bukan nak diskriminasi tapi.. citer melayu neh semua sama jer.. dah leh agak dah apa ending nyer apa masalahnyer.. mcm citer industan..

Next... dlm schedule aku adalah citer "Eclipse" sgt2 tak sabar...

No comments: