Tuesday, March 10, 2009

My Trip to Sabah... 1st Day

Ahuk..ahuk.. haaa.. dah lama jugak aku tak type cerita dalam nie kan.. so aku nak story pasal trip aku ke Sabah baru2 nie dengan kawan2 aku.. tapi aku takkan cerita semua dalam satu waktu yer.. sebab byk benda aku nak citer..

kita start dgn 1st day aku bertolak dari KL..

Pagi2 buta aku dah bangun tuk siap2 gi KL Sentral.. Aku kena naik skybus tuk ker LCCT. Kami dah berpakat tuk bertemu di McD kul 7.30am.

So kul 6.30am aku dah kuar dari rumah aku.. aku mintak Jaja adik aku hantar kan aku ke stesen lrt Setiawangsa.. sebelum tu aku singgah ambik hawa kat rumah dia dulu.. dalam kul 7am camtu. aku, hawa & epal dah dapat naik lrt menuju ker KL Sentral..

Sampai jer kami terus ke McD tuk sarapan dan tunggu Ema smpi.. Nak di jadikan cerita.. dah dekat kul 7.45am Ema tak sampai lagi.. bila kami sampai ke tempat bus.. bus dah hampir penuh.. Hawa & Epal dah naik dulu.. Aku dengan rela hati tunggu ema di tepi bus. Tunggu punya tunggu.. bus dah penuh.. dek kerana flight kami kul 10am kami pun pujuk laa Uncle driver tu benarkan kami naik jugak bus tu tapi terpaksa lah duduk kat tpt 1st class.. atas tangga.. uwaaaaa..uwaaaa... bak kata ema.. We travel with Style!..hahahah

Dah naik flight pun nak citer ker?? takyah laa ek.. cuma flight tu memakan masa 2jam 30mins jer.. bosan giler!..

Sampai saja di Sabah.. kami bergegas mendapatkan teksi.. Alhamdulilah kami dapat pemandu teksi F1. Nama pakcik tu pakcik Samsudin.. baik giler pakcik tu.. So sepanjang berada di Sabah kami memang menggunakan Khidmat Pakcik Samsudin sebagai Pemandu kami.. heheh.. tapi takder laa pi mana pun.. cuma masa nak gi Monsopiad tu jer mintak dia hantar dan Ambik kami semula..

Kadar tambang teksi dari airport ke Shangri-La RM 20 jer.. bagi 4 org baru RM 5 sorang.. Dari Hotel Ke Monsopiad RM 35 kalau bahagi 4 korang pikir laa sendiri..heheh ;p

Aku dan Ema dah 2 kali pergi ke Sabah.. 1st Ke KK n 2nd Ke Labuan.. Kira nyer nie trip kami kali ke 3rd laa ke sabah.. so takder laa gelabah sgt..

Kami Check-in di Shangri-La hotel, betul2 kat town KK.. agak senang tuk mendapat kan makanan dan jarak tuk ke Filipino Market dan Pasar malam tidak begitu jauh.. 10min jalan kaki dah sampai...

Di monsopiad biasalaa.. kami di bawa oleh Kak Rose nama tour guide tu.. oleh kerana aku dan ema pernah sampai ke sini.. so takder laa nak ambik gambar beria kan.. cuma hawa dan epal saja yang belom pernah sampai.. Oh yer.. entrance nak masuk Monsopiad RM 45 tuk Rakyat Malaysia.. Student RM 20.. So sapa2 nak jimat tu.. bawak lah card student kalau masih study yer...

Kat monsopiad takder apa sgt nak tgk sebenarnyer.. cuma nak belajar history pahlawan2 monsopiad..potong kepala tu jer.. Nak tgk show tarian2 traditional diaorg ada waktu2 nyer juga.. yang paling best kul 11am atau kul 2pm.. kalau terlepas kul 4pm pun ada lagi..

Aku ada sertakan gambar2 sewaktu berada di monsopiad.. Esok aku citer 2nd day kitaorg pulak yer.. dan juga kisah Andre!! hahahahah....